Wat betekent Internationale Vrouwendag anno 2022 voor jou?

31 maart 2022

Ter gelegenheid van de viering van Internationale Vrouwendag 2022 besloot een samenwerkingsverband van Haarlem Effect/Jong Haarlem, de Diaconie Haarlem, de Protestantse Gemeente Haarlem en stichting Drop-Inn Haarlem een aantal interviews te houden met vrouwen over de betekenis van Internationale Vrouwendag anno NU.

Met dank aan de gemeente Haarlem voor de cofinanciering van dit project nodigen we jullie uit om het verhaal te horen van Willemien (70), Daniëlle (33), Taninja (32) en Josie (21).  Vier vrouwen die meer aandacht vragen voor thema’s zoals empowerment, gelijke rechten, gelijk loon en gelijke kansen op de arbeidsmarkt en op opleidingen, de economische onafhankelijkheid van vrouwen, seksuele voorlichting met meer aandacht voor het vrouwelijk perspectief en natuurlijk veiligheid in relatie tot grensoverschrijdend gedrag.

Met mooie tips als:
# behandel elkaar met respect en behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden
# geloof in jezelf en in je eigen kracht
# ken je eigen waarde en kom op voor je wensen
# ga het gesprek aan
# steun elkaar en zoek meer contact met mensen (m/v) buiten je eigen “bubbel” en zet juist vrouwen met een migrantenachtergrond in the lead, dan wordt het zeker een feest!
# blijf vooral Internationale Vrouwendag samen vieren.

Veel plezier met het bekijken van de filmpjes. Het is de bedoeling om deze video’s de komende tijd als introductie te gebruiken bij dialooggesprekken in de regio Zuid-Kennemerland en bij de voorbereiding van Internationale Vrouwendag 2023. Binnenkort hopen we een website te starten om ideeën te verzamelen.
Wil je intussen meer weten over de dialooggesprekken, neem dan contact op met Frank Wolff, directeur van Stichting Drop-Inn Haarlem (06-4194 5852).