HAARfijn debat: Actiepunten voor de nabije toekomst

31 maart 2022

Er zijn weinig terreinen waarop Hedy d’Ancona zich niet heeft gemanifesteerd. Ze zat voor de PvdA in de Eerste Kamer en het Europees parlement, was begin jaren tachtig staatssecretaris voor Sociale Zaken en eind jaren tachtig opnieuw minister in het eerste Paarse kabinet. Haar betrokkenheid beperkte zich niet tot een rol in het openbaar bestuur. Ze zette zich in voor de vrouwenbeweging, voor het recht zelf een einde aan je leven te kunnen maken, voor een Ander Joods geluid en was een van de grondleggers van de Hedy d’’Anconaleergang van de PvdA.

Geïnspireerd door haar ervaring, kennis en oprechte verontwaardiging willen de Rooie Vrouwen Zuid-Kennemerland verdere stappen zetten met als bouwstenen het Rooie Vrouwenmanifest en de inspiratie uit de bijeenkomsten van 8 maart jl. en eerdere HAARfijn debatten. De bijeenkomst werd geleid door Erica Bastiaans en is terug te zien op de livestream van de Pletterij via deze link.