HAARfijn 17 november debat#2 over de persoonlijke positie van de vrouw

1 november 2020

Onder de werktitel HAARfijn organiseren de Rooie Vrouwen van PvdA Zuid-Kennemerland samen met debat- en cultuurcentrum De Pletterij een debatreeks over de positie van de vrouw met:

• een brede inhoudelijke, politieke en maatschappelijke discussie over de economische, politieke en persoonlijke positie van vrouwen
  • betrokkenheid vanuit vrouwenorganisaties en politieke partijen uit de regio
  • pittige discussie, waarin tegenspraak niet uit de weg wordt gegaan
  • focus op concrete activiteiten en beleid om de positie van vrouwen te verbeteren

De tweede bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 17 november via ZOOM met een inleiding van Barbara van Balen, over de persoonlijke positie van vrouwen in Nederland in relatie tot het feministisch gedachtengoed van Simone de Beauvoir en met name haar boek De tweede sekse. Lenna Vromans, PvdA lid uit Heemstede, zal als referent een reactie op de lezing geven vanuit het perspectief van de generaties na De Beauvoir. De bijeenkomst zal worden geleid door Mini Schouten, schaduwraadslid van de PvdA Haarlem.

Wil je het debat volgen via ZOOM meld je dan tijdig aan bij Barbara van Balen: [email protected].

Barbara van Balen heeft in twee periodes deel uitgemaakt van het afdelingsbestuur van de PvdA Haarlem. Ze is betrokken geweest bij het staartje van de tweede feministische golf en is werkzaam geweest in emancipatiebeleid, vrouwenstudies en positieve actie. Zij is nu werkzaam als zelfstandig kwaliteitszorgexpert en onderwijskundige in het hoger onderwijs.
Lenna Vromans werkt als adviseur nationale en internationale veiligheidsvraagstukken en heeft in het verleden onder meer voor de PvdA Tweede Kamerfractie gewerkt op het gebied van asiel, migratie en veiligheid. Ze woont sinds een aantal jaar in Heemstede.

Wie is de contactpersoon?
De volgende bijeenkomst zal plaatsvinden in De Pletterij (Lange Herenvest 122, Haarlem) op 15 december van 20:00-21:30 uur in aanwezigheid van maximaal 15 belangstellenden en wordt live gestreamd.
Wil je meedoen of heb je een suggestie voor een interessant onderwerp?
Mail Barbara van Balen.